ZGŁASZANIE NARUSZEŃ PRAWA
ZGŁASZANIE NARUSZEŃ
PRAWA
W P.P.H.U. „Astra” Sp. z o.o. ustanawia się następujące kanały zgłoszeń naruszeń prawa :
a) w formie pisemnej pocztą na adres korespondencyjny: P.P.H.U. "ASTRA"
Sp. z o.o., Krajowice 5d, 38-200 Jasło z dopiskiem „POUFNE ZGŁOSZENIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI”
- do rąk własnych Pełnomocnika Zarządu ds. zgłoszeń naruszeń prawa;
b) elektronicznie na adres email: naruszenia@astra-slodycze.pl;
c) telefonicznie pod numerem telefonu: 13 4915181;
d) na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.
Osobą upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń naruszenia prawa jest Pełnomocnik Zarządu ds. zgłoszeń naruszeń prawa.
Uprawnionymi do dokonywania zgłoszeń są:
-
pracownik;
-
osoby, z którymi stosunek pracy został rozwiązany;
-
kandydaci do pracy, biorący udział w procesie rekrutacji przed zawarciem umowy;
-
pracownik tymczasowy;
-
osoby świadczące na rzecz P.P.H.U. "ASTRA" Sp. z o.o. pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej przedsiębiorcy;
-
wspólnicy Spółki P.P.H.U. "ASTRA" Sp. z o.o.;
-
członkowie Zarządu Spółki P.P.H.U. "ASTRA" Sp. z o.o.;
-
osoby świadczącej pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
-
stażysta;
-
wolontariusz;
-
praktykant.
Przedmiotem zgłoszenia mogą być informacje o naruszeniu prawa, polegające na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące w szczególności: zamówień publicznych; usług, produktów i rynków finansowych; zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu; bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami; bezpieczeństwa transportu; ochrony środowiska; ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego; bezpieczeństwa żywności i pasz; zdrowia i dobrostany zwierząt; zdrowia publicznego; ochrony konsumentów; ochrony prywatności i danych osobowych; bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych; interesów finansowych Unii Europejskiej; rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy oraz opodatkowania osób prawnych; wystąpienia mobbingu bądź dyskryminacji; wystąpienia korupcji.
System nie służy do zgłaszania ogólnych problemów związanych z pracą lub świadczeniem usług, które należy rozwiązywać w ramach istniejących relacji służbowych, bądź innych obowiązujących w Spółce regulacji. Osoby zgłaszające powinny odpowiedzialnie i rozważnie podejść do zawartości przesyłanych zgłoszeń i informacji.
Zgłaszający podlega ochronie przed działaniami odwetowymi, nawet w przypadku gdy w wyniku weryfikacji zgłoszenia lub postępowania wyjaśniającego stwierdzono, że zgłoszone przez niego naruszenie prawa nie miało miejsca, o ile dokonał zgłoszenia w dobrej wierze tj.:
1. jest przekonany o prawdziwości dokonanego zgłoszenia,
2. nie działa złośliwie ani nie rzuca fałszywych podejrzeń,
3. nie oczekuje korzyści osobistych ani materialnych.
Ochrona nie przysługuje zgłaszającemu działającemu w złej wierze tj. takiemu który wie lub przy zachowaniu należytej staranności powinien wiedzieć, że zgłaszane naruszenie prawa jest nieprawdziwe, a wszczęte postępowanie może nieść dla osoby, której ono dotyczy negatywne konsekwencje.
Załączniki:
Formularz zgłaszania naruszeń
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osób zgłaszających naruszenia prawa
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych osób, których dane osobowe zostały umieszczone w zgłoszeniu naruszenia prawa